Events — 9 sep 2016

Op deze Friday Night openen twee nieuwe tentoonstellingen uit de serie Stedelijk Contemporary.
Prijs
Niet nodig
Locatie
Audi Zaal 0.1
Tijd
9 sep 2016, 16.00 tot 20.00
Taal
Engels
Toegang
Reserveringslijst is gesloten 

Op deze Friday Night openen twee nieuwe tentoonstellingen uit de serie Stedelijk Contemporary: de presentaties Mustard van Magali Reus en Horseday van Mohamed Bourouissa. De tentoonstellingenreeks Stedelijk Contemporary omvat nieuwe producties en recente aankopen voor de collectie, waarmee het museum reageert op de actualiteit en hedendaags talent ondersteunt. 

PROGRAMMA

18.00 – 18.30    Inloop (Audi Zaal 0.1)
18.30 – 18.45    Opening door Beatrix Ruf (Audi Zaal 0.1)
18.45 – 22.00    Gelegenheid om de tentoonstellingen te bezichtigen
                               (zaal 0.7 en 0.28 - 0.29) en muziekdoor Oceanic
                               (Nous’klaer, Rotterdam) (Audi Zaal 0.1)
19.15 – 19.55     Performance lecture in het kader van de tentoonstelling van
                               Magali Reus en kunstenaarsinterview met Mohamed
                               Bourouissa (Teijin Auditorium) 
22.00                    Museum sluit.  

MEER OVER DE KUNSTENAARS

Magali Reus (1981, Den Haag): onder de titel Mustard presenteert Magali Reus nieuwe sculpturen in een speciale installatie toegespitst op de tentoonstellingsruimte. Door gebruik te maken van verschillende synthetische materialen en complexe stof- en leerverwerkingsprocessen, creëerde Reus sculpturale vormen die weliswaar niet direct verwijzen naar bestaande objecten, maar toch associaties oproepen met zadels, motoren of dekens. Het werk van Reus roept aanvankelijk vertrouwdheid op, omdat ze herkenbare beelden gebruikt die op het eerste gezicht heel alledaags lijken. Pas in tweede instantie komt de verscholen complexiteit in haar werkwijze naar voren.

Mohamed Bourouissa (1978, Blida, Algerije): bourouissa is geïnteresseerd in systemen, de manier waarop de maatschappij in elkaar steekt en de wijze waarop sociale processen in gang worden gezet. Anders dan de klassieke geëngageerde fotograaf werkt hij altijd vanuit en samen met gemeenschappen. In het kader van Horseday maakt Bourouissa ook ruimtelijke objecten, bijvoorbeeld stukken carrosserie – het buitenwerk van auto’s – waarop hij foto’s afdrukt. Uit deze tentoonstelling blijkt de interesse van de kunstenaar in de thema’s en statussymbolen die een rol spelen binnen een Afro-Amerikaanse gemeenschap in Philadelphia.