Gallery talks — 7 mrt 2014

Marjan Boot was van 1996-2013 conservator toegepaste kunst en vormgeving bij het Stedelijk Museum.
Prijs
Entreebewijs museum + €2,50 Public Program toeslag
Locatie
Start in de Stedelijk Museum Schiphol Lounge
Tijd
7 mrt 2014, 14.00 tot 15.00
Taal
Nederlands
Toegang
Noodzakelijk. Stuur een email naar reservations@stedelijk.nl met uw volledige naam, email-adres, telefoonnummer en de datum waarop het programma plaatsvindt dat u wilt bezoeken.

Het Stedelijk Museum is verheugd om een nieuwe serie Gallery Talks aan te kondigen binnen het kader van de tentoonstelling De Show van Gijs+Emmy. Gerenommeerde experts op het gebied van industrieel ontwerp delen hun visie op deze tentoonstelling, zoals Marjan Boot (conservator Toegepaste Kunst en Vormgeving), Gijs Bakker (ontwerper) en Antje von Graevenits (kunsthistorica en critica).

 

 

 

 


Meer informatie over de spreker

Marjan Boot was van 1996-2013 conservator toegepaste kunst en vormgeving bij het Stedelijk Museum Amsterdam. Daarvoor werkte zij als conservator moderne kunstnijverheid in het Gemeentemuseum in Den Haag. Zij begon haar loopbaan als wetenschappelijk medewerker twintigste eeuwse kunst aan het Kunsthistorisch Instituut van de Universiteit van Amsterdam. In haar ruim dertigjarige carrière als conservator organiseerde zij talloze tentoonstellingen en schreef vele artikelen en catalogi. Zo organiseerde Boot voor het Stedelijk ‘Het Kunstvol Binnenhuis. Nederlandse interieurkunst van 1895 tot 1930’ (1997), ‘The Turbulent Vessel. Babs Haenen. Keramiek 1991-1998’ (met cat., 1998), ‘541 vazen, potten, plastieken en serviezen uit de collectie van het Stedelijk’ (1999), ‘Ernst Ludwig Kirchner. Tahiti in de Alpen (1918-1928)’ (met cahier, 2002), ‘Grayson Perry. Guerrilla Tactics’ (met cat., 2002), ‘Revolution in the Air. De Sixties en het Stedelijk’ (2003), ‘Geel metalliek. Goud voor Robert Smit’ (met bulletin ,2004), ‘Heringa/Van Kalsbeek. Cruel Bonsai’ (met bulletin, 2007- 2008). Haar hoofdwerkzaamheid tijdens de sluiting van het museum was de voorbereiding van de vaste opstelling van de collectie toegepaste kunst en vormgeving in het heropende museumgebouw. Met de tentoonstelling en publicatie ‘De show van Gijs+Emmy’ sluit zij haar loopbaan af.