Voor de Marina Abramović-tentoonstelling geldt een toeslag. Zie Stedelijk.nl/toeslag, ook voor uitzonderingen.

Events — 21, 22 nov 2020, 12, 13 dec 2020

Gedurende drie weekenden, wordt in het Teijin Auditorium een doorlopend filmprogramma vertoond bij de tentoonstelling Ulay Was Here. Te zien zijn Metamorphosis of a Canal House (1972), Irritation (1976) en een derde, wisselende film over Ulay.

Prijs
Gratis met geldig museumticket
Locatie
Teijin Auditorium
Tijd
21 nov 2020, 10.30 tot 17.30
22 nov 2020, 10.30 tot 17.30
12 dec 2020, 10.30 tot 17.30
13 dec 2020, 10.30 tot 17.30
Toegang
Doorlopend te zien

Programma

21 - 22 november 2020 

Ulay, Metamorphosis of a Canal House, 1972, 12m26s (fragment van Nederlandse TV). 

Ulay, Irritation (there is a criminal touch to art), 1976, 23m59s remastered version 2017/2019.

Ulay in Photography, regie: Marjoleine Boonstra, 1998, 58m.   

12 - 13 december 2020

Ulay, Metamorphosis of a Canal House, 1972, 12m26s (fragment van Nederlandse TV). 

Ulay, Irritation (there is a criminal touch to art), 1976, 23m59s remastered version 2017/2019.

Project Cancer, regie: Damjan Kozole, 2013, 1u31m.
Project Cancer, 2013, directed by Damjan Kozole. DCP with 5.1 sound / HD file with  2.0 sound, 91 minutes, 16:9, in colour and b&w. With the courtesy of Vertigo Ljubljana (Slovenia).


16 - 17 januari 2021

Ulay, Metamorphosis of a Canal House, 1972, 12m26s (fragment van Nederlandse TV). 

Ulay, Irritation (there is a criminal touch to art), 1976, 23m59s remastered version 2017/2019.

The Great Wall of China: Lovers at the Brink, regie: Murray Grigor, 1989, 1u5m.

Trailer: "Project Cancer", 2013, directed by Damjan Kozole DCP with 5.1 sound / HD file with 2.0 sound, 91 minutes, 16:9, in colour and b&w with the courtesy of Vertigo Ljubljana (Slovenia)

OVER DE TENTOONSTELLING 

Het werk van Ulay bevindt zich op het snijpunt van fotografie en een conceptuele benadering van performance- en body art. Polaroidfoto’s, unica, en in zijn geval vaak exceptioneel grote beelden, zijn een essentieel onderdeel van zijn oeuvre. De tentoonstelling concentreert zich op vier thema’s die de huidige relevantie van Ulay’s werk onderstrepen: zijn focus op performance en de performatieve aspecten van fotografie; zijn onderzoek naar genderidentiteit en naar het lichaam als medium; zijn engagement met maatschappelijke en politieke onderwerpen en zijn relatie met Amsterdam.

  • The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.
    The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.
  • The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.
    The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.
  • The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.
    The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.
  • The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.
    The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.
  • The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.
    The Metamorphosis of a Canal House, 1972, Series of 6 unique Gelatine Silver Prints, documentation of an environmental action: installation of a giant photo on photographic linen, showing a petrochemical refinery. Met dank aan ULAY Foundation.