Nieuws — 13 okt 2004

ABN AMRO is de komende vijf jaar partner van het Stedelijk Museum. Dat maakten de bank en het museum vandaag bekend tijdens de uitreiking van de ABN AMRO Kunstprijs op het hoofdkantoor in Amsterdam.

Het partnerschap betreft een intensieve samenwerking waarbij de bank en het museum gezamenlijke marketingacties zullen ondernemen rondom diverse tentoonstellingen. Ook zal ABN AMRO exclusieve ontvangsten in het museum organiseren voor haar relaties. Op dit moment werken het Stedelijk en de bank al samen in een internationale tournee van hoogtepunten uit de collectie van het Stedelijk, die op dit moment in São Paulo is te zien en later nog in Rio de Janeiro. Volgend jaar eindigt de tournee met een fototentoonstelling in Chicago.

Tom de Swaan, CFO ABN AMRO: “We zijn oprecht blij dat we ons tot en met 2008 partner van het Stedelijk Museum mogen noemen. Het Stedelijk Museum is zowel nationaal als internationaal vooraanstaand op het gebied van moderne en hedendaagse kunst. Het museum bezit een internationale topcollectie. Het partnerschap levert in dat opzicht een positieve bijdrage aan ons merk. Daarnaast biedt het Stedelijk Museum een mooie gelegenheid om klanten te ontvangen in een omgeving die hen inspireert en aanspreekt”.

Hans van Beers, directeur a.i. van het Stedelijk voegt daaraan toe: “We werken al langer samen met ABN AMRO en dat is van beide zijden goed bevallen. Het partnerschap is een stevige bestendiging van deze samenwerking op het juiste moment.”

Om het partnerschap op een feestelijke wijze van start te laten gaan, maakt ABN AMRO het mogelijk dat het publiek komend weekend, 16 en 17 oktober, gratis toegang heeft tot Stedelijk Museum CS. Tevens wordt vanaf 11.00 uur, ieder uur kosteloos een rondleiding gegeven.