Wij zijn heel trots op onze sponsors uit het bedrijfsleven! 

Foto: Ernst van Deursen

Dankzij onze sponsoren kan het Stedelijk Museum Amsterdam aan de top blijven staan als één van de beeldbepalende musea van Nederland. Onze sponsoren maken het mogelijk dat het museum door ruim 600.000 bezoekers per jaar, waarvan een groot deel jongeren, als dé plek wordt beschouwd om moderne en hedendaagse kunst en vormgeving te beleven en ontdekken. Onze sponsoren delen de overtuiging, dat het Stedelijk met de wereldberoemde collectie, de inspirerende tentoonstellingen en vele educatieve programma’s, nieuwe inzichten biedt - op zowel individueel als maatschappelijk niveau. Met dat perspectief voor ogen ziet het Stedelijk Museum, samen met onze ‘Stedelijk sponsoren’, de toekomst met vertrouwen én nieuwsgierigheid tegemoet.  

Onze Sponsors


Audi
De samenwerking tussen Audi en het Stedelijk Museum stamt uit de tijd vóór de heropening van het vernieuwde museum in 2012. In Audi vonden wij een gelijkgestemde partner om de taak die het SM zichzelf oplegt, het organiseren van dynamische solotentoonstellingen van een veelbelovende generatie jonge kunstenaars. Het gaat veelal om nieuwe producties en recente aankopen. Het Stedelijk Museum reageert hiermee op de actualiteit en stimuleert hedendaags talent. 

Freshfields Bruckhaus Deringer LLP
De meerjarige steun van Freshfields Bruckhaus Deringer is van substantieel belang om het Stedelijk Museum op internationaal top niveau te houden. Het is een mooi partnership waarbij de nadruk ligt op het bereiken van een nieuw publiek. Dankzij Freshfields - die het museum als bijzondere locatie benut voor exclusieve relatie-ontvangsten - maken meer mensen kennis met de collectie van het museum, en ondersteunen zij hiermee onze missie om het leven van zoveel mogelijk mensen te verrijken met kunst en design.

illy
De bedrijfscultuur van illy,  aandacht voor schoonheid en vakmanschap, sluit naadloos aan op de missie van het Stedelijk Museum, met haar collectie hedendaagse kunst. De koffiekopjes uit de illy Art Collection zijn door ruim 100 internationaal befaamde kunstenaars ontworpen.

G&S Vastgoed
De samenwerking tussen G&S Vastgoed en het Stedelijk Museum is ontstaan naar aanleiding van de nieuwe museumvleugel in 2012 en beide partijen zijn sindsdien met elkaar verbonden.  Actief in Amsterdam als projectontwikkelaar levert G&S Vastgoed een belangrijke bijdrage aan de combinatie van karakteristieke gebouwen met prettige woon-, leef- en werkomgeving.

LG electronics
In het vernieuwde entreegebied van het Stedelijk Museum zijn maatregelen getroffen om het verblijf van de bezoekers te veraangenamen en nieuw publiek te verleiden tot een eerste kennismaking met het museum en de collectie. De high-tech videowall in het entreegebied toont videokunstwerken uit de collectie van het Stedelijk, die anders in het depot verborgen zouden blijven. 

Prowinko
ProWinko is een grote steun geweest voor het Stedelijk bij een aantal bijzondere projecten. Het bedrijf steunde de spraakmakende tentoonstelling van Jordan Wolfson in 2016 en 2017 waarbij twee animatronics werden gepresenteerd. Ook het indrukwekkende werk van Barbara Kruger dat als onderdeel van Stedelijk Base is te zien, zou het Stedelijk niet zonder ProWinko kunnen realiseren. 

Petit Bateau
In Petit Bateau heeft het Stedelijk Museum een sponsor gevonden met speciale aandacht voor creativiteit. Beiden delen dezelfde ambitie: het stimuleren en verrijken van de (jonge) creatieve geest. ‘Maak het met kunstenaars’ zijn workshops waarin kinderen van 6 tot 12 jaar kunnen leren van een echte kunstenaar of vormgever.

Zumtobel Group 
Zumtobel en het Stedelijk Museum Amsterdam hebben samen een optimaal lichtontwerp gerealiseerd voor de vernieuwende opstelling van de wereldberoemde collectie van het museum in ‘Stedelijk BASE’.

Dankzij de expertise, innovatieve technieken en producten van Zumtobel komen de kunstwerken het best tot hun recht, en draagt het lichtontwerp bij aan de hoge kwaliteit die het Stedelijk beoogt met haar activiteiten en aan de bijzondere ervaring van ons publiek.