Alleen al door naar dit affiche te kijken, komt de geur van koffie je tegemoet. Dat was ook precies de bedoeling: de eigenaar van het Parijse café Martin had grafisch ontwerper Charles Loupot gevraagd om een aansprekende reclame voor zijn etablissement. Het ontwerp is gedurfd in zijn eenvoud: niet meer dan een simpele witporseleinen kop en schotel met gouden randje, gevuld met dampende koffie, tegen een al even witte achtergrond. De strikt noodzakelijke informatie is toegevoegd in een monumentale, schreefloze letter. Het cursieve onderschrift heeft subtiel dezelfde kleur als de serviesrand. Met dit ontwerp past Loupot in de traditie van het ‘Sachplakat’; het affiche dat één enkel object centraal stelt, zonder context of verhaal.
c/o Pictoright Amsterdam 2004

Vervaardigers

Collectie

Overige

Datum vervaardiging

1929

Bibliotheek

Klik hier om 3 aan dit werk gerelateerde documenttitels te zien

Afmetingen

159 x 119cm.

Materiaal en techniek

affiche, lithografie

Objectnummer

C_F-66