Nieuws — 14 aug 2008

De catalogus Deep Screen – Art in Digital Culture, een ontwerp van Kummer & Herrman, heeft in Essen (Duitsland) de prestigieuze Red Dot Award toegekend gekregen. In de categorie 'communication design' / 'editorial' waren er ruim 6.000 inzendingen, uit 39 landen. In december worden tijdens het Red Dot Gala ‘the best of the Red Dots’ verkozen.

De catalogus is nu in de museumwinkel te koop voor € 17,50, in plaats van € 24,95. De bijbehorende tentoonstelling is nog tot en met 30 september te zien in Stedelijk Museum CS.

Jeroen Kummer en Arthur Herrman richtten in 1998 hun ontwerpstudio, Kummer & Herrman, op. Het werk van het duo is herkenbaar aan de krachtige typografie en de zorgvuldig gekozen details die naadloos aansluiten bij tekst en beeld, wat leidt tot een zeer heldere vormgeving.
Hun ontwerpen vielen de afgelopen jaren meerdere malen in de prijzen: het boek Empty Bottles van fotografenduo wassinklundgren werd in 2007 op het Internationale Fotofestival van Arles bekroond tot Best Contemporary Photobook. De eerste editie van dit boek groeide prompt uit tot een gewild verzamelobject. Meer bekroond werk van Kummer & Herrman is op dit moment te zien in het Stedelijk Museum CS: de catalogus van de Rijksakademie Open Ateliers 2007 behoort tot de Best Verzorgde Boeken van 2007. Naast Deep Screen kregen Kummer & Herrman ook voor de catalogus van de tentoonstelling Courtesy Hans Kemna (De Hallen, Haarlem, 2007) dit jaar een Red Dot Award.

www.registration.cd.red-dot.de